Det hidtil bedste år i kd marketing support

2021 blev det bedste år for kd marketing support nogensinde: Resultatet blev 5 % bedre end for det hidtidige rekordår 2018 – og hele 38 % bedre end 2020.

Det viser regnskabet for 2021, og det er jeg naturligvis stolt af! Det er ikke så tit, at jeg tager mig tid til at nyde egen succes, men jeg vil alligevel gøre en undtagelse her, for jeg synes, at det er vigtigt at stoppe op og nyde udsigten, når man har kæmpet sig op på en bjergtop. Velvidende, at der er nye og endnu mere udfordrende bjerge forude, der skal bestiges.

På årets første arbejdsdag nyder jeg derfor ”udsigten” og ser tilbage på 2021, som var et år, hvor rigtigt mange ting lykkedes i kd marketing support.

Mange års arbejde har båret frugt

De første år i kd marketing support havde jeg mange og vidt forskellige kunder, både B2C og B2B. I dag har jeg en kerne af gode, faste B2B-kunder, der bruger mig som fast ekstern marketingchef med en total outsourcing af marketingfunktionen: fra idé over udarbejdelse af strategi og frem til eksekvering af strategien, både online og offline.

I årets løb har jeg fortsat hjulpet kernekunderne, hvoraf flere har været kunder i over 10 år – og det er fantastisk at følge, hvordan indsatsen bærer frugt og hvor langt man kan komme med en fokuseret indsats.

Det kan til tider være svært at finde plads til flere opgaver, men i 2021 har jeg takket være effektivisering kunnet ”on-boarde” et par nye spændende kunder. Og i den proces har jeg virkelig kunnet mærke, at jeg efterhånden har 16 års erfaring som ekstern marketingchef: Jeg ved præcis, hvad jeg skal have afdækket hos kunden – og når det er på plads, ved jeg også, hvor jeg skal sætte ind og hvordan, så kunden får størst mulig effekt ud af marketingbudgettet og den samlede markedsføringsindsats.

”Vi har flyttet os mere de seneste 5 måneder, end vi har gjort de foregående 5 år rent markedsføringsmæssigt”, konstaterede en af vores nye kunder tilfreds sidste år.

Og det er netop dét – at vi skaber synlige resultater for vores kunder, uanset om det er nye eller gamle – der er årsagen til kd marketing supports succes.

Fokus på kernekompetencerne

Jeg er også blevet bedre til at fokusere på det, jeg er allerbedst til, nemlig idé- og strategiarbejde, og til i større grad at gennemføre selve eksekveringen i samarbejde med dygtige underleverandører med hver deres specialer. Det betyder, at kunderne er sikre på, at jeg hele tiden holder fast i strategi, taktik, målsætninger og udvikling – og samtidig får de også en høj kvalitet i den praktiske udførelse, uanset om opgaven handler om webudvikling, grafisk design eller tekstforfatning mv.

Det vil jeg forsætte med i 2022 – for det skaber virkelig værdi for kunderne.

Tak fordi du vælger kd marketing support

Er du allerede kunde? Så vil jeg gerne sige dig et kæmpestort TAK, fordi du har valgt kd marketing support som din virksomheds eksterne marketingchef!

Jeg håber, at du vil være kunde hos mig mange år fremover. Og jeg glæder mig til følge din virksomheds udvikling på nærmeste hold!

Karina 

Menu