#kundecases

Opbyg tillid med kundecases

Husker du at spørge dine kunder, om de er tilfredse? Og husker du at fortælle det til andre, hvis de er? Hvis ikke, så er vores anbefaling, at du kommer i gang med kundecases. En kundecase skaber tillid og kan på en enkel og forståelig måde beskrive værdien af dit produkt og din ydelse.

Skal vi hjælpe med at skrive en god kundecases?

Brug kundecases aktivt i din markedsføring

Forestil dig, at du skal i gang med at finde en leverandør til dit nye projekt. Hvad gør du? Vores gæt er, at du spørger i dit netværk: Hvem kender nogen, der kender nogen, der …

Som mennesker har vi nemlig først og fremmest tillid til og stoler på andre mennesker. Og det er i det lys, du skal se en kundecase.

En kundecase fortæller om dine kunders erfaringer, oplevelser og udbytte af samarbejdet. De er et effektivt redskab i din markedsføring, fordi du med ord, billeder, video, logoer og kundeudtalelser udbygger forståelsen af din virksomhed. Kort sagt styrker kundecases din troværdighed som leverandør.

Skaber tryghed

En kundecase er mere end en kundeudtalelse – eller et kundecitat, som nogle også kalder det. En kundecase går et spadestik dybere, fordi du her har mulighed for at fortælle om hele dit samarbejde med en specifik kunde. 

Vores anbefaling er, at du bruger helt konkrete eksempler og beskriver selve opgaven og processen. Gennem kundecasen kan potentielle kunder spejle sig i andre, der har haft en lignende udfordring, har fået hjælp til at løse den og har opnået et godt resultat. 

Udtalelser fra kunderne skaber tryghed – ligesom når du som privat forbruger tjekker en virksomhed, fx ved hjælp af Trustpilot.

Se her, hvordan vi selv bruger kundecases.

Døråbner til dialog

Kundecases kan anvendes til mange formål og i mange sammenhænge. Derfor er det et godt værktøj at have i marketingkassen.
Først og fremmest skal kundecases selvfølgelig være en aktiv del af din hjemmeside, men de kan også bruges på sociale medier, i præsentationsmateriale, i produktkataloger og i faktaark – og selvfølgelig som helt almindelige referencer i dialogen med potentielle kunder. 

Gode kundecases er et kvalitetsstempel og fungerer som døråbnere. De kan skabe den tillid, der gør, at en potentiel kunde bliver nysgerrig og gerne vil høre mere om, hvad din virksomhed kan bidrage med, og får lyst til at investere en times tid i et møde med dig.

 Men du skal være klar over, at arbejdet med kundecases kræver en helhjertet indsats og en del arbejdstimer. Og arbejdet slutter aldrig: Sørg for at forny dine kundecases med jævne mellemrum, så de hele tiden er interessante og aktuelle.

Husk at spørge om lov

Inden du giver dig i kast med at beskrive en kundecase, har du brug for, at din kunde siger klart ja til, at du må bruge virksomheden, dens logo og billeder i dit materiale. Husk også: Ingen case uden billeder, for ord alene er ikke nok.

Herefter er næste skridt at få indhentet en kundeudtalelse. Dvs. en udtalelse, hvor din kunde med egne ord fortæller om jeres samarbejde.

Det kræver lidt benarbejde at lave en god udtalelse. Beder du kunden om selv at formulere ”nogle linjer” på skrift, så sker der højst sandsynligt intet. Ofte er det nødvendigt med et interview, fx over telefonen, for at få en god udtalelse, du kan bruge.

 

Få hjælp til at udarbejde kundecases

Måske har du en medarbejder, der er virkelig god til at skrive, så du kan klare arbejdet med løbende at få indhentet og udarbejdet kundecases internt. Men selvom det er tilfældet, er der faktisk flere grunde til, at det kan være en god idé at få andre til at løse opgaven.

Den vigtigste er, at interne medarbejdere kender din virksomhed og produkterne for godt. Det lyder paradoksalt – men når man selv arbejder i virksomheden, kan det være svært at stille de objektive spørgsmål. Derfor er det en god idé at hente hjælp hos en ekstern konsulent, som ikke er en del af den daglige drift. Det giver nye øjne på mulighederne og vinklerne.

Hos Kd marketing support bruger vi selv kundecases, og vi ved, at gode kundecases kan danne basis for en indledende dialog og i sidste ende en ordre. Vi kan tage dialogen med din kunde og efterfølgende udarbejde casen i både tekst og billeder. Vi ved, hvad vi skal spørge om, og hvordan det skal præsenteres, så du får optimalt udbytte af arbejdet. 

 

Brug for hjælp til at skrive en god kundecase?
Karina Davids arbejder med marketing og forretningsudvikling - og har gjort i over 20 år.
Andre artikler
Navnestof øger kendskabet til din virksomhed og dit brand
pressemeddelelser og annoncering

Navnestof øger kendskabet til din virksomhed og dit brand

Skimmer du navnestoffet igennem, når du læser avis? Så er du ikke alene! Vi mennesker er nemlig nysgerrige, og den nysgerrighed kan du udnytte ved ...
Employer branding er vigtigere end nogensinde. For der er kamp om at fastholde og tiltrække de gode medarbejdere.
employer branding

Fasthold og tiltræk de bedste hoveder

Du skal være på mærkerne for at tiltrække specialister og dygtige medarbejdere for overhovedet at få ansøgninger til ledige stillinger. Derfor må virksomheden gøres attraktiv, ...
Branding 360 grader
branding

Mere end et logo

Branding er vigtigt, når du vil skabe og fastholde en professionel forretning – uanset om du er nystartet eller har en veletableret virksomhed. Vi dykker ...
Branding
branding

Bruger du kundefokuseret marketing – eller fokuserer du kun på dit produkt?

Hvis du synes, at salgsarbejdet er op ad bakke, kan det skyldes, at du fokuserer for meget på dit produkt og for lidt på kundefokuseret ...
Få en visuel identitet - Få maksimal gennemslagskraft
branding

En klar visuel identitet sikrer, at kunderne genkender dig

Udseende betyder ikke alt – og så alligevel … for når din virksomhed er nem at genkende på tværs af tid og sted, så bidrager ...
Lav din egen videopræsentation til LinkedIn
branding

Skab tillid på LinkedIn

Du har sikkert allerede en profil på LinkedIn. Men vidste du, at du kan erstatte dit nuværende profilbillede med en video? Det er en rigtigt ...
Fasthold din markedsføring og kommunikation - også i krisetider
marketingstrategi og plan

Markedsføring og kommunikation i krisetider

Når krisen kradser, er det vigtigt at tilpasse sig situationen hurtigst muligt. Og derfor er det naturligt også at kigge på kommunikations- og markedsføringsstrategien. Er ...
Skriv pressemeddelelser, der vækker opmærksomhed og skaber omtale
pressemeddelelser og annoncering

Ryger dine pressemeddelelser i skraldespanden eller på forsiden?

Se her, hvordan du skriver pressemeddelelser, der fanger journalisternes opmærksomhed (og læsernes!). Tør du skille dig ud fra dine konkurrenter? Brænde igennem i medierne og ...
Lav en detaljeret markedsføringsplan
marketingstrategi og plan

Har du råd til at miste kunder pga. tilfældig markedsføring?

Mon ikke svaret er nej? God markedsføring handler om planlægning, målretning og et realistisk budget. På den måde undgår du at smide penge efter online ...
Har du styr på din mailsignatur?
digital marketing

Skab trafik med din mailsignatur

En mailsignatur, der skaber blikfang, kan være med til at øge trafikken til for eksempel din hjemmeside, webshop eller et socialt medie. Hver dag sender du en ...
God marketingplanlægning sikrer at sikrer at du rammer målet
marketingstrategi og plan

Ram plet med din markedsføring

Skyder du med spredehagl for at ramme potentielle kunder? Det er spild af marketing-”krudt”. Du bør i stedet arbejde med grundig marketingplanlægning, hvor du stiller ...
Scroll to Top