Branding
Branding handler om at skabe bevidsthed om din virksomhed: At sørge for, at din målgruppe og dine interessenter ved, hvem virksomheden er og hvad den står for – og at de genkender dit brand.
Branding er vigtigt for alle – uanset om din virksomhed er stor eller lille
Måske tror du, at branding kun er noget for store virksomheder? Det er langt fra tilfældet. Tværtimod har mange mindre virksomheder langt større behov for at skille sig ud fra mængden, fordi de ofte har mange flere konkurrenter end de store virksomheder.
I Kd marketing support hjælper vi dig med at definere, opbygge og vedligeholde dit brand. Det betyder, at vi blandt andet hjælper dig med at holde fokus på, hvor og hvordan du gør en forskel for dine kunder. Og med at gøre opmærksom på lige præcis dét i alt, hvad du gør. Online og i den fysiske verden. Internt og eksternt, i hvert eneste kontaktpunkt.
Når du hele tiden bevidst arbejder på dit brand, viser du et konsekvent billede af din virksomhed, så din målgruppe altid ved, præcis hvad du står for. Det tiltrækker de rigtige kunder, som du gerne vil have flere af.
I Kd marketing support er vores speciale at hjælpe dig med det visuelle udtryk og med din kommunikation. Vi udarbejder blandt andet en design- og brandguide, der sikrer, at det grafiske udtryk går igen i al din markedsføring. Vi sørger også for, at din kommunikation hele tiden understøtter dit kernebudskab. Humlen er at være konsekvent i alle facetter.
Skil dig ud med målrettet branding – og få flere af de rigtige kunder
Få kontrol over, hvordan din virksomhed og dit produkt bliver opfattet
Bliv konsekvent i din kommunikation
Opbyg dit brand, så du får loyale kunder
Gør de daglige processer og rutiner hurtigere med guides og skabeloner
Skab et stærkt brand
Alle brands er unikke. De enkelte elementer afhænger af din virksomheds identitet, de forretningsmæssige udfordringer og dine strategiske mål.
Grundlæggende består et brand af en samling af fysiske symboler, oplevelser og associationer, som positionerer og differentierer en vare, en service, en virksomhed, en organisation, en person eller et sted .
Tre trin frem mod et stærkt brand
Trin 1: Introduktion og analyse
For at kunne udarbejde en god brandingstrategi er vi nødt til at kende din virksomhed.
Derfor starter vi projektet med en analyse, som tager udgangspunkt i din virksomhed og branche. Hvad er status? Hvordan adskiller din virksomhed sig fra konkurrenterne? Er den kendt for det, du ønsker, eller er der behov for en opstramning? Skal du bruge en helt ny brandingstrategi eller en strategi for re-branding? Hvor vil du gerne have, at virksomheden skal være efter 1, 2 eller måske 5 år?
Trin 2: Afklaring og kunsten at skille sig ud
Ud fra analysen definerer vi virksomhedens nuværende brandidentitet, styrker og svagheder. Resultaterne af analysen udfordrer ofte virksomhedens egen forestilling om, hvordan den opfattes af andre. På den baggrund begynder vi at arbejde på, hvordan virksomheden fremover kan skille sig ud i forhold til konkurrenterne. Hvilke ydelser, services og værdier er unikke for din virksomhed? Det er afgørende at få lavet benarbejdet ordentligt i denne fase, for det er grundlaget for den videre branding af virksomheden.
Trin 3: Eksekvering og stærkere positionering
Når brandet er defineret, udarbejder vi brandingstrategien, som fastlægger de overordnede rammer for blandt andet virksomhedens visuelle identitet og kommunikation.
Det tager tid at opbygge et professionelt brand; derfor er konsekvens og vedholdenhed afgørende. Det kræver en gennemtænkt aktivitetsplan for, hvordan strategien skal eksekveres i det daglige arbejde samt procedurer for løbende evaluering og tilpasning i forhold til eventuelle eksterne påvirkninger.
Målet er at skabe en unik, klar og tydelig brandposition for virksomheden på markedet – og at sørge for, at den også holder på den lange bane, så du hele tiden står stærkere, end du gjorde før.