Udvikling af brand og marketingstrategi
Siden 2010 har Kd marketing support udfyldt rollen som ekstern marketingchef hos Carsten Holm A/S, der leverer standard og specialtætninger i ind- og udland. Vi varetager hele marketingfunktionen, og det langvarige samarbejde har resulteret i en større kendskabsgrad og givet en årlig vækst på mellem 8 og 10 %.
Udfordring – professionalisering af markedsføring
Carsten Holm A/S er en ejerledet virksomhed i vækst uden interne kompetencer til arbejdet med markedsføring. Derfor havde marketingaktiviteterne, indtil Kd marketing support kom ind i billedet i 2010, været udført ad hoc og sporadisk, og der var ingen rød tråd i oplevelsen af brandet.
Der var behov for at løfte markedsføringen til et professionelt niveau. Dels for at skabe et fundament for kontinuerlig markedsføring af virksomheden, dels for sikre et solidt afsæt for yderligere vækst.
Samtidig var der brug for at udbygge kendskabet til virksomheden som arbejdsplads for at kunne tiltrække kvalificerede medarbejdere til virksomheden.
Løsning - opbygning af brand og marketingstrategi
Kd marketing support igangsatte arbejdet med at opbygge et professionelt brand. Det indebar udvikling af en designlinje med fastlæggelse af logo og farvepalette. En tydelig visuel identitet skulle sikre genkendelighed på tværs af alle platforme og i alle kontaktpunkter: Fra hjemmeside og skiltning på lokationen til firmatøj, varekatalog og mailsignatur.
I 2010 havde virksomheden en simpel hjemmeside med få undersider, i dag har Carsten Holm A/S en hjemmeside med hele 1.000 landingsider. Salgsmaterialet er også blevet udbygget betragteligt siden 2010, hvor der kun var få produktkataloger til rådighed. I dag kan sælgerne og kunderne hente viden i en større mængde kataloger og datablade.
Al markedsføring har siden 2010 været outsourcet til Kd marketing support. Vi varetager hele marketingfunktionen. Dvs. både marketingstrategi og budgettering samt konkret marketingplan og eksekvering.
Resultat - vækst og øget kendskabsgrad
Det strategiske arbejde med Carsten Holm A/S’ markedsføring og en klar visuel identitet har resulteret i øget synlighed og større genkendelighed – både fysisk og digitalt. Samlet set er det generelle kendskab til virksomheden øget.
Antal besøg på hjemmesiden er mangedoblet, og den gennemsnitlige besøgstid på siden er øget betragteligt. Hjemmesiden generer månedlig mange “sales qualified leads” som salgsafdelingen kan arbejde videre med.
Det kontinuerlige arbejde med employer branding har sikret flere kvalificerede ansøgere til jobopslag og har bidraget til, at kritiske stillinger bliver hurtigere besat.
I den tid Kd marketing support har været involveret i og varetaget markedsføringen, har virksomheden haft en årlig vækst på mellem 8 og 10 %, og medarbejderstaben er vokset fra 25 til 50 medarbejdere.
Om Carsten Holm A/S
Med over 135.000 varenumre og dag til dag-levering er Carsten Holm A/S en attraktiv leverandør af standard- og specialtætninger i både ind- og udland. Virksomheden har base i Danmark, har salgskontorer i Sverige og Kina. De beskæftiger i alt ca. 50 medarbejdere. Carsten Holm A/S har oplevet stor vækst og er i dag en af de større aktører på det danske marked.