Dansk Overfladebelægning

Strategisk markedsføring giver målbare resultater i anlægsvirksomhed

Større synlighed og bedre indtjening. Det er det resultat, Dansk Overfladebelægning (DOB) kan glæde sig over efter de første par års arbejde med målrettet markedsføring.

DOB hyrede i 2019 Kd marketing support som fast ekstern marketingchef. Opgaven lød på at levere sparring, strategisk planlægning og praktisk udførelse af de valgte marketingtiltag. Nu, et par år senere, er resultatet, at omsætning og indtjening i de udvalgte segmenter er steget betydeligt.

Vores funktion: 
Ekstern marketingafdeling

Sikker kurs med sparring og målrettet markedsføring

Direktionen i DOB havde brug for sparring og praktisk bistand for at få mest muligt ud af marketingbudgettet.

I samarbejde med Kd marketing support udarbejder ledelsen ny strategi, målsætning og budget for markedsføringen i overensstemmelse med virksomhedens overordnede strategi. Vi hjælper også med at udarbejde en årlig handlingsplan og en detaljeret marketingplan for de enkelte aktiviteter i planen. Og til slut sørger vi også for den praktiske udførelse af de valgte tiltag. Regelmæssig evaluering af resultater og mål sikrer, at indsatsen hele tiden er på rette kurs.

Et af indsatsområderne de seneste år har været markedsføring af Vegecol, som er et nyt, miljørigtigt produkt til overfladebehandling. Den målrettede markedsføring har betydet, at Vegecol hurtigt er blevet et foretrukket valg hos kunderne.

Om Dansk Overfladebelægning

Dansk Overfladebelægning (DOB) har siden 1981 markedsført, projekteret og leveret overfladebehandling overalt i Danmark og i de øvrige nordiske lande. DOB er en af de førende udbydere i Danmark inden for totalkoncepter til miljøvenlig overfladebehandling. En erfaren, veluddannet stab af medarbejdere og en alsidig maskinpark danner grundlaget for førsteklasses overfladebehandling af enhver art. DOB lægger hvert år i tusindvis af kvadratmeter belægning på veje, stier og pladser for både kommunale kunder og erhvervskunder.

Vi kan pingponge med Karina, og hun er god til at stille spørgsmål og udfordre os. Det betyder, at hun har været med til at udvikle DOB’s strategi og fokusområder. Hun har bidraget til, at vi har fået ført vores visioner ud i livet – og at vi har fået en bedre indtjening ved at fokusere markedsføringen på udvalgte segmenter. Med Karinas hjælp og sparring har vi sået mange frø, som vi kan høste frugten af fremover.

Vi hjælper kunden med:

Marketingstrategi, marketingplan og marketingbudget

Branding

Pressemeddelelser og kommunikation

Annoncering i digitale og trykte medier

Strategi og indhold til LinkedIn

Re-design af logo

Events ( 40 års jubilæum)

Kontakt os – hvis vi også skal være din eksterne marketingafdeling
Scroll til toppen