Strategisk markedsføring giver målbare resultater i anlægsvirksomhed
Større synlighed og bedre indtjening. Det er det resultat, Dansk Overfladebelægning (DOB) kan glæde sig over efter de første par års arbejde med målrettet markedsføring.
DOB hyrede i 2019 Kd marketing support som fast ekstern marketingchef. Opgaven lød på at levere sparring, strategisk planlægning og praktisk udførelse af de valgte marketingtiltag. Nu, et par år senere, er resultatet, at omsætning og indtjening i de udvalgte segmenter er steget betydeligt.
Sikker kurs med sparring og målrettet markedsføring
Direktionen i DOB havde brug for sparring og praktisk bistand for at få mest muligt ud af marketingbudgettet.
I samarbejde med Kd marketing support udarbejder ledelsen ny strategi, målsætning og budget for markedsføringen i overensstemmelse med virksomhedens overordnede strategi. Vi hjælper også med at udarbejde en årlig handlingsplan og en detaljeret marketingplan for de enkelte aktiviteter i planen. Og til slut sørger vi også for den praktiske udførelse af de valgte tiltag. Regelmæssig evaluering af resultater og mål sikrer, at indsatsen hele tiden er på rette kurs.
Et af indsatsområderne de seneste år har været markedsføring af Vegecol, som er et nyt, miljørigtigt produkt til overfladebehandling. Den målrettede markedsføring har betydet, at Vegecol hurtigt er blevet et foretrukket valg hos kunderne.
Om Dansk Overfladebelægning
Dansk Overfladebelægning (DOB) har siden 1981 markedsført, projekteret og leveret overfladebehandling overalt i Danmark og i de øvrige nordiske lande. DOB er en af de førende udbydere i Danmark inden for totalkoncepter til miljøvenlig overfladebehandling. En erfaren, veluddannet stab af medarbejdere og en alsidig maskinpark danner grundlaget for førsteklasses overfladebehandling af enhver art. DOB lægger hvert år i tusindvis af kvadratmeter belægning på veje, stier og pladser for både kommunale kunder og erhvervskunder.