#pressemeddelelser og annoncering

Hvad er advertorials egentlig for en fisk?

En advertorial er kort sagt en annonce, der er udformet som en artikel. Den er skrevet, så layout og tekst ligner en traditionel artikel – og det gør den langt mere troværdig og informativ end almindelige reklamer. 

Få dine budskaber i medier med gode advertorials

Kommercielle budskaber i den rigtige indpakning

Annoncer kan med fordel udformes, så de får mere redaktionel karakter – dvs. at de er udformet, så de ligner artikler. Denne type annoncer kaldes advertorials, som er en sammensætning af de engelske ord Advertisement og Editorial. Det er et begreb, der i dag benyttes om betalt, journalistisk udformet indhold på nettet og i de trykte medier. Fordelen ved advertorials er, at læserne læser dem på en anden måde, end de læser annoncerne. De læser dem for at blive klogere på et emne eller for at blive inspireret. Hvorfor? Fordi vi mennesker meget hellere vil inspireres end sælges til.

Fordelen ved advertorials

 
  • Er mere detaljerede og dybdegående end traditionelle annoncer
  • Er gode til fx casestories og mere detaljeret  produktinformation 
  • Virker mere troværdige og  pålidelige end almindelige annoncer
  • Opbygger værdifulde links til din hjemmeside 
  • Du bestemmer selv vinkel og udformning

Hvem?

De fleste virksomheder og brancher kan med fordel gøre brug af advertorials i deres markedsføring og brandingstrategi.

Det kunne fx være ved at sætte fokus på nye produkter, ydelser, services og lignende ved at skrive en detaljeret og omfattende artikel om en kundecase. I artiklen demonstrerer og forklarer man på en saglig og seriøs måde, hvordan man som virksomhed har hjulpet med sine ydelser i en specifik situation og hvem man er som virksomhed samt hvilke værdier, man har.

Hvordan?

Kd marketing support har mange års erfaring med at skrive advertorials til industri- og byggevirksomheder. Med baggrund i den gode historie/skæve vinkel hjælper vi med at finde frem til det budskab, der er relevant og skaber værdi for målgruppen.

Vi er vant til hurtigt at sætte os ind i vidt forskellige emner. Det gør os til eksperter, når det handler om at formidle og forklare fx vanskeligt eller teknisk stof. Vi stiller de rigtige spørgsmål og sørger for at udforme teksten, så den passer til målgruppen.

Kd marketing support laver tekstforfatning til blandt andet hjemmesider og andre sociale medier, pressemeddelelser, nyhedsbreve, kataloger, foldere og messemateriale.

Læs også: Ryger dine pressemeddelelser i skraldespanden eller på forsiden?  

Skal vi hjælpe med at skrive dine advertorials?
Så kontakt os for et uforpligtende møde​
Andre artikler
Navnestof øger kendskabet til din virksomhed og dit brand
pressemeddelelser og annoncering

Navnestof øger kendskabet til din virksomhed og dit brand

Skimmer du navnestoffet igennem, når du læser avis? Så er du ikke alene! Vi mennesker er nemlig nysgerrige, og den nysgerrighed kan du udnytte ved ...
Employer branding er vigtigere end nogensinde. For der er kamp om at fastholde og tiltrække de gode medarbejdere.
employer branding

Fasthold og tiltræk de bedste hoveder

Du skal være på mærkerne for at tiltrække specialister og dygtige medarbejdere for overhovedet at få ansøgninger til ledige stillinger. Derfor må virksomheden gøres attraktiv, ...
t billede med teksten "360 graders branding," der understreger, at branding handler om mere end blot et logo. Det omfatter hele virksomhedens identitet og hvordan den præsenterer sig professionelt på tværs af alle platforme og touchpoints.
branding

Mere end et logo

Branding er vigtigt, når du vil skabe og fastholde en professionel forretning – uanset om du er nystartet eller har en veletableret virksomhed. Vi dykker ...
Skal vi hjælpe med at skrive en god kundecases?
kundecases

Opbyg tillid med kundecases

Husker du at spørge dine kunder, om de er tilfredse? Og husker du at fortælle det til andre, hvis de er? Hvis ikke, så er ...
Et grafisk billede, der viser, hvordan kundefokuseret marketing og stærk branding kan skabe en bedre forbindelse med kunderne ved at fokusere på deres behov og udfordringer frem for blot produktets egenskaber.
branding

Bruger du kundefokuseret marketing – eller fokuserer du kun på dit produkt?

Hvis du synes, at salgsarbejdet er op ad bakke, kan det skyldes, at du fokuserer for meget på dit produkt og for lidt på kundefokuseret ...
Få en visuel identitet - Få maksimal gennemslagskraft
branding

En klar visuel identitet sikrer, at kunderne genkender dig

Udseende betyder ikke alt – og så alligevel … for når din virksomhed er nem at genkende på tværs af tid og sted, så bidrager ...
Lav din egen videopræsentation til LinkedIn
branding

Skab tillid på LinkedIn

Du har sikkert allerede en profil på LinkedIn. Men vidste du, at du kan erstatte dit nuværende profilbillede med en video? Det er en rigtigt ...
Fasthold din markedsføring og kommunikation - også i krisetider
marketingstrategi og plan

Markedsføring og kommunikation i krisetider

Når krisen kradser, er det vigtigt at tilpasse sig situationen hurtigst muligt. Og derfor er det naturligt også at kigge på kommunikations- og markedsføringsstrategien. Er ...
Skriv pressemeddelelser, der vækker opmærksomhed og skaber omtale
pressemeddelelser og annoncering

Ryger dine pressemeddelelser i skraldespanden eller på forsiden?

Se her, hvordan du skriver pressemeddelelser, der fanger journalisternes opmærksomhed (og læsernes!). Tør du skille dig ud fra dine konkurrenter? Brænde igennem i medierne og ...
Lav en detaljeret markedsføringsplan
marketingstrategi og plan

Har du råd til at miste kunder pga. tilfældig markedsføring?

Mon ikke svaret er nej? God markedsføring handler om planlægning, målretning og et realistisk budget. På den måde undgår du at smide penge efter online ...
Har du styr på din mailsignatur?
digital marketing

Skab trafik med din mailsignatur

En mailsignatur, der skaber blikfang, kan være med til at øge trafikken til for eksempel din hjemmeside, webshop eller et socialt medie. Hver dag sender du en ...
Scroll to Top