#branding

Skab tillid på LinkedIn

Du har sikkert allerede en profil på LinkedIn. Men vidste du, at du kan erstatte dit nuværende profilbillede med en video? Det er en rigtigt effektiv måde at skille sig ud på, og det er faktisk ikke så svært at lave en videopræsentation. Her får du 5 gode tips:

Lav din egen videopræsentation til LinkedIn

”People trust people”.

”People trust people”. Som mennesker stoler vi først og fremmest på mennesker – mere end på virksomheder og organisationer. Derfor er LinkedIn et rigtigt godt værktøj til at opbygge tillid og troværdighed med. En tillid, som kan blive startskuddet til salg og samarbejde.

Tilliden skaber du først og fremmest med et godt, vellignende portræt på din profil og dernæst ved at dele dine meninger, erfaringer og viden. MEN du kan gå et skridt videre.

Sæt strøm til dit profilbillede

LinkedIn giver dig mulighed for at erstatte dit portræt med videopræsentation. Videoen skal være ultrakort, du har nemlig kun 30 sekunder.

Uanset om du er virksomhedsleder eller medarbejder, er en videopræsentation en god ide, fordi dine besøgende kan danne sig et indtryk af dig, samtidig med at du leverer et relevant budskab.

Du kender det sikkert godt fra dig selv; du vil gerne se giraffen. Og en videopræsentation er det tætteste, folk kan komme på at se giraffen, altså dig, uden reelt at mødes.

Nej tak, tænker du måske. Jeg er ikke fotogen, og jeg hader at blive filmet! Men hold igen med alle forbeholdene, for det giver faktisk rigtigt god mening:

At høre dig tale, at se din mimik og gestik, skaber nemlig forbindelser og sætter spor. Derfor vil dine besøgende bedre huske dig og din profil.

Yes you can!

Selvom det kan være angstprovokerende at skulle stille sig op foran et kamera, bør du ikke gøre det mere kompliceret end som så.
Hos Kd marketing support hepper vi på dig! 

Her får du 5 gode råd, der hjælper dig godt i gang:

  1. Lav et manuskript. Det skal hverken være for kort eller for langt, men sørg for at udnytte de 30 sekunder optimalt
  2. Øv dig – evt. foran et spejl. Ikke 1 gang, men måske 20 gange, indtil du kan fremføre dit budskab frit og flydende.
  3. Få eventuelt hjælp til at filme. Så slipper du for at bøvle med telefonen/kameraet selv, samtidig med at du skal performe. Husk, at på LinkedIn kan man godt li’ autenticitet. Derfor behøver din video ikke at være iscenesat og perfekt.
  4. Stå op eller sidde ned? Afprøv, hvad der fungerer bedst for dig, når du taler til kameraet. Hvad giver mest power og energi?
  5.  Vælg din påklædning med omhu. Ensfarvet tøj er altid et sikkert valg, fordi det skaber et roligt indtryk. Vælg ikke hvid, da risikoen for at falde i med baggrunden er stor – desuden ser mange af os lidt blege ud i hvidt.

Har du brug for hjælp til branding?

Hos Kd marketing support hjælper vi med branding og digital og offline markedsføring. Vi ved også en masse om, hvad der sker på LinkedIn, og hvordan du bedst trænger igennem med dine budskaber på netop den kanal. Kontakt os, og få en snak om dit markedsføringsbehov.

Andre artikler
Branding
branding

Bruger du kundefokuseret marketing – eller fokuserer du kun på dit produkt?

Hvis du synes, at salgsarbejdet er op ad bakke, kan det skyldes, at du fokuserer for meget på dit produkt og for lidt på kundefokuseret …

Fasthold din markedsføring og kommunikation - også i krisetider
marketingstrategi og plan

Markedsføring og kommunikation i krisetider

Når krisen kradser, er det vigtigt at tilpasse sig situationen hurtigst muligt. Og derfor er det naturligt også at kigge på kommunikations- og markedsføringsstrategien. Er …

Få en visuel identitet - Få maksimal gennemslagskraft
branding

En klar visuel identitet sikrer, at kunderne genkender dig

Udseende betyder ikke alt – og så alligevel … for når din virksomhed er nem at genkende på tværs af tid og sted, så bidrager …

Skal vi hjælpe med at skrive en god kundecases?
kundecases

Opbyg tillid med kundecases

Husker du at spørge dine kunder, om de er tilfredse? Og husker du at fortælle det til andre, hvis de er? Hvis ikke, så er …

Skriv pressemeddelelser, der vækker opmærksomhed og skaber omtale
pressemeddelelser og annoncering

Ryger dine pressemeddelelser i skraldespanden eller på forsiden?

Se her, hvordan du skriver pressemeddelelser, der fanger journalisternes opmærksomhed (og læsernes!). Tør du skille dig ud fra dine konkurrenter? Brænde igennem i medierne og …

Lav en detaljeret markedsføringsplan
marketingstrategi og plan

Har du råd til at miste kunder pga. tilfældig markedsføring?

Mon ikke svaret er nej? God markedsføring handler om planlægning, målretning og et realistisk budget. På den måde undgår du at smide penge efter online …

Har du styr på din mailsignatur?
digital marketing

Skab trafik med din mailsignatur

En mailsignatur, der skaber blikfang, kan være med til at øge trafikken til for eksempel din hjemmeside, webshop eller et socialt medie. Hver dag sender du en …

God marketingplanlægning sikrer at sikrer at du rammer målet
marketingstrategi og plan

Ram plet med din markedsføring

Skyder du med spredehagl for at ramme potentielle kunder? Det er spild af marketing-”krudt”. Du bør i stedet arbejde med grundig marketingplanlægning, hvor du stiller …

En god pressemeddelelse giver øget eksponering
pressemeddelelser og annoncering

Siger du nej til gratis omtale og flere kunder?

Mange mener, at det ikke kan betale sig at bruge tid på at skrive en pressemeddelelse. “Journalisterne får tonsvis af dem hver eneste dag, så …

Start altid med at lave en markedsføringsstrategi
marketingstrategi og plan

Læg en strategi for din markedsføring!

Hvem vil ikke gerne have mest muligt ud af marketingbudgettet? Det får du ved at udarbejde en markedsføringsstrategi og en plan, der fastlægger formål, mål …

Få dine budskaber i medier med gode advertorials
pressemeddelelser og annoncering

Hvad er advertorials egentlig for en fisk?

En advertorial er kort sagt en annonce, der er udformet som en artikel. Den er skrevet, så layout og tekst ligner en traditionel artikel – …

Scroll to Top