#pressemeddelelser og annoncering

Siger du nej til gratis omtale og flere kunder?

Mange mener, at det ikke kan betale sig at bruge tid på at skrive en pressemeddelelse. “Journalisterne får tonsvis af dem hver eneste dag, så min lille virksomhed gider de da ikke skrive om”, lyder undskyldningen ofte. Men journalisterne gider faktisk godt bruge en pressemeddelelse – hvis det er den rigtige historie og hvis pressemeddelelsen er skrevet rigtigt.

En god pressemeddelelse giver øget eksponering

Den gode pressemeddelelse

Omtale i medierne er noget af det, der giver allermest værdi, når det handler om branding af din virksomhed. En god artikel øger kendskabet til virksomheden og jeres produkter hos kunderne og andre samarbejdspartnere, og den kan bidrage til, at medarbejderne føler sig stolte af deres arbejdsplads. Større synlighed gør salgsarbejdet nemmere, og et positivt arbejdsmiljø fremmer produktiviteten. Den slags kan aflæses på bundlinjen! Så måske skulle du alligevel sige ja tak til at bruge tid på de der pressemeddelelser?

Din virksomhed har OGSÅ gode historier

Vi hører tit, når vi er ude hos vores kunder, at de ikke tror, deres virksomhed er stor eller interessant nok til at få opmærksomhed i medierne. Men det er den. Det handler ”bare” om at spotte historierne og vinkle dem på en måde, så journalisterne ser nyhedsværdien i dem.

Tommelfingerreglen er, at en god historie skal handle om noget, der er:

  • Aktuelt: Fortæl om noget, der sker lige nu, ikke for fem år siden. Det kunne for eksempel være, at din virksomhed har fået nyt domicil, nye medarbejdere, oplever fremgang eller arbejder med et spændende projekt.
  • Væsentligt: Historien skal have en vis grad af væsentlighed, hvis den skal være interessant for offentligheden og dermed medierne. Eksempelvis er din historie væsentlig, hvis den berører en større gruppe mennesker; ledere, ledige, iværksættere, branchen osv. Den kan også være væsentlig for samfundsdebatten. Det kunne for eksempel være, hvis din virksomhed oplever problemer med at rekruttere kvalificerede medarbejdere, gør en indsats for miljøet eller tager socialt ansvar ved at ansætte medarbejdere med særlige behov.
  • Identifikation: Historien skal være skrevet på en måde, så læserne kan identificere sig med den – det øger troværdigheden og skaber goodwill.
  • Sensationelt: Revolutionerer din virksomhed noget inden for branchen, eller gør du noget ekstraordinært for samfundet?

Din virksomhed har allerede de gode historier. Måske har du også en medarbejder, som er dygtig til at skrive og kan vinkle historierne på den helt rigtige måde, så de slipper gennem nåleøjet og får journalisterne til at bringe dem. Hvis ikke, så hjælper vi dig gerne. 

Vil du også have gratis omtale og flere kunder? Så lad os skrive dine pressemeddelelser.
Andre artikler
Fasthold din markedsføring og kommunikation - også i krisetider
marketingstrategi og plan

Markedsføring og kommunikation i krisetider

Når krisen kradser, er det vigtigt at tilpasse sig situationen hurtigst muligt. Og derfor er det naturligt også at kigge på kommunikations- og markedsføringsstrategien. Er …

Få en visuel identitet - Få maksimal gennemslagskraft
design

En klar visuel identitet sikrer, at kunderne genkender dig

Udseende betyder ikke alt – og så alligevel … for når din virksomhed er nem at genkende på tværs af tid og sted, så bidrager …

Skal vi hjælpe med at skrive en god kundecases?
kundecases

Opbyg tillid med kundecases

Husker du at spørge dine kunder, om de er tilfredse? Og husker du at fortælle det til andre, hvis de er? Hvis ikke, så er …

Skriv pressemeddelelser, der vækker opmærksomhed og skaber omtale
pressemeddelelser og annoncering

Ryger dine pressemeddelelser i skraldespanden eller på forsiden?

Se her, hvordan du skriver pressemeddelelser, der fanger journalisternes opmærksomhed (og læsernes!). Tør du skille dig ud fra dine konkurrenter? Brænde igennem i medierne og …

Lav en detaljeret markedsføringsplan
marketingstrategi og plan

Har du råd til at miste kunder pga. tilfældig markedsføring?

Mon ikke svaret er nej? God markedsføring handler om planlægning, målretning og et realistisk budget. På den måde undgår du at smide penge efter online …

Har du styr på din mailsignatur?
digital marketing

Skab trafik med din mailsignatur

En mailsignatur, der skaber blikfang, kan være med til at øge trafikken til for eksempel din hjemmeside, webshop eller et socialt medie. Hver dag sender du en …

God marketingplanlægning sikrer at sikrer at du rammer målet
marketingstrategi og plan

Ram plet med din markedsføring

Skyder du med spredehagl for at ramme potentielle kunder? Det er spild af marketing-”krudt”. Du bør i stedet arbejde med grundig marketingplanlægning, hvor du stiller …

Start altid med at lave en markedsføringsstrategi
marketingstrategi og plan

Læg en strategi for din markedsføring!

Hvem vil ikke gerne have mest muligt ud af marketingbudgettet? Det får du ved at udarbejde en markedsføringsstrategi og en plan, der fastlægger formål, mål …

Få dine budskaber i medier med gode advertorials
pressemeddelelser og annoncering

Hvad er advertorials egentlig for en fisk?

En advertorial er kort sagt en annonce, der er udformet som en artikel. Den er skrevet, så layout og tekst ligner en traditionel artikel – …

Udvikler du din virksomheds Cash Cows
marketingstrategi og plan

Hjælp til at spotte din cash-cow?

Vi har allesammen så travlt hver eneste dag, at rigtigt meget bliver rutine. Også det, der faktisk er vores bedste produkt eller en unik kompetence. …

Husk at fejre dine succeser!
nyheder

Det hidtil bedste år i Kd marketing support

Outsourcing af marketingfunktionen var en efterspurgt ydelse i 2021. Det betød også, at det blev det bedste år for Kd marketing support nogensinde: Resultatet blev …

Scroll til toppen