Kd marketing support fylder 15 år
I den her tid kan jeg se tilbage på 15 år med Kd marketing support – og det er sjovt at se, hvor meget der er sket på de år.
Som så mange andre iværksættere har jeg været igennem en læringsproces og gradvis udvikling af firmaet. For selvom jeg har erfarne og dygtige mennesker omkring mig, så er der ting, man er nødt til selv at opleve og nå frem til.
Der sket meget i Kd marketing support på 15 år!
I forbindelse med jubilæumsdagen fik jeg et par spørgsmål, der fik mig til at reflektere og stille skarpt på de oplevelser og den udvikling, jeg og Kd marketing support har været igennem. Her får I mine svar:
Hvor er du nu, set i forhold til der, hvor du var for 15 år siden?
Det vigtigste er nok, at det i årenes løb er blevet mere tydeligt, hvad præcis jeg kan hjælpe med. Både for mig selv og for kunderne. Og hvilke kunder, jeg er bedst til.
Som rigtigt mange iværksættere havde jeg de første år en meget bred vifte af tilbud. Jeg udførte også selv de mange og vidt forskellige opgaver. Det gør jeg ikke længere! Kd marketing support er et full-service marketingbureau, men jeg har i årenes løb fundet frem til, hvad jeg selv er allerbedst til. Og dermed hvor jeg virkelig kan gøre en forskel for kunderne. Jeg har fundet mine specialer. Og i stedet for at forsøge at udføre alle opgaverne selv, har jeg fundet dygtige samarbejdspartnere, som er specialister i de øvrige ting. Jeg skal ikke kunne alt. Men det, jeg gør, det er jeg virkelig god til! Resten ”har jeg folk til”.
Det betyder også, at det er blevet nemmere at sælge mine ydelser, fordi jeg ved, hvad jeg kan. Og ikke mindst; jeg ved, hvad kunderne får ud af det.
Og så har jeg fundet ud af, at jeg nyder at arbejde med kunder i segmentet små og mellemstore virksomheder. Af den type, der har nogle år på bagen og er klar til at løfte markedsføringen op på et professionelt niveau. For det er dér, behovet – og potentialet – er størst.
Hvad er du mest stolt af?
Det var et spørgsmål, jeg var nødt til at tænke længe over. Jeg nåede frem til to ting: Jeg er stolt af, at jeg gør en forskel for mine kunder. Ovenikøbet en forskel, der kan ses direkte på deres bundlinje. Og så er jeg faktisk stolt af, at det er lykkedes mig at følge med udviklingen, så jeg har den rigtige, opdaterede viden.
Det betyder, at jeg holder meget af hele processen hos kunderne. Lige fra den indledende analyse og behovsafklaring over planlægning af indsatsen og hele vejen gennem realiseringen af de forskellige projekter. Men det allerbedste er, at resultaterne er målbare. Effekten af de forskellige tiltag kan dokumenteres på forskellig vis. Men det giver lige et ekstra sug i maven af glæde, når resultaterne kan ses på bundlinjen i en kundes regnskab. Og det kan de!
Jeg må indrømme, at det ikke er helt bevidst og planlagt, at jeg løbende har holdt mig opdateret. Men jeg holder af mit fagområde, så derfor har det været naturligt hele tiden at følge med og opgradere min viden. Nu er jeg så nået til et punkt, hvor jeg har lyst til og mulighed for at gøre det mere målrettet. Derfor har jeg taget en dyb indånding og har sat mig på ”skolebænken” igen: Her til november afslutter jeg første fag på MBA-uddannelsen. Dét er jeg faktisk ret stolt af!
Læs også: Det hidtil bedste år i Kd marketing support